Rädsla tenderar att förvandlas till Hat.,

Är det på grund av hur jag ser ut?
Är det på grund av saker du läst förut?
Tidningar skriver, vinklar och vrider på sanningen till slut.
Så är det på grund av vad, på grund av säg, varför är du rädd för mig?
Är det på grund av att jag inte är som du?
Är det på grund av någon som gjorde nåt dumt,
du attackerar mig som integrerat sig som första generation.
Ja du är rädd ja, men rädsla tenderar att förvandlas till hat,
där är Sverige idag.
För om du är rädd för mig
Så är jag rädd för dig
Se hur det sprider sig
Du får det du ger mig
Men om du förstår mig
Så kan jag förstå dig
Se hur det sprider sig
Det jag får ger jag dig
I rädslans rike försöker jag nå ut
Ut till publiken försöker få ett slut
På rädslan som kryper fram
Och Sverige bryts ner långsamt
När vi är ett föregångsland
Vi fäster blicker fram mot bättre tider kom fram
Mitt rädda men vackra land
För om du är rädd för mig
Så är jag rädd för dig
Se hur det sprider sig
Du får det du ger mig
Men om du förstår mig
Så kan jag förstå dig
Se hur det sprider sig
Det jag får ger jag dig
Så strunta i tidningen
Och allt som skrivs i den – ta reda för dig själv.
Glöm statistiken kom,
följ med till min betong – ta reda för dig själv.
Vem jag är, vem du är
Se jag tror att vi vill samma sak:
Leva i fred och harmoni,
Ingen sed som glöms däri
Sverige du vackrast i skyn,
Ska vi få det att hända?
För om du är rädd för mig
Så är jag rädd för dig
Se hur det sprider sig
Du får det du ger mig
Men om du förstår mig
Så kan jag förstå dig
Se hur det sprider sig
Det jag får ger jag dig


'
'
Är det på grund av hur jag ser ut?,
Är det på grund av saker du läst förut?
'
Är det på grund av att jag inte är som du?,
Är det på grund av någon som gjorde nåt dumt?
'
Du bara attackerar mig.,
'
Om du är rädd för mig,
Så är jag rädd för dig.
'
'
Men om du förstår mig,
Så kan jag förstå dig.
'
Du får det du ger mig..
'

'
Tidningar skriver, vinklar och vrider på sanningen till slut.
'
Mitt rädda men vackra land,
Strunta i tidningen,
Och allt som skrivs i den – ta reda för dig själv,
'
Vem jag är, vem du är..
'
Jag tror att vi vill samma sak:
Leva i fred och harmoni.
'
Det jag får ger jag dig..
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0