Blondering/blekning kan vara knepigt!

'
'
Sitter just nu med blekning i håret! Igår satte jag på mig en urlöjlig mössa och slingade håret.
'
Blev sådär. Visa partier blev bra andra inte. Men drog på en hel blondering i botten nyss.
'
Får se hur det blir, om det blir som slingor eftersom vissa partier kommer bli ljusare eller om allt bara blir gult.
'
Det märker vi om 40 minuter eller så. Mer än en timme ska det vara i..
'
'
Herregud vad jag förstör mitt hår!!!!
'
'
TIPS!
'
Idag använder jag mig av MOOD Ultrablonde white reflection system. Som kostar runt 60kr.
Den ser hemskt tattig ut men är riktigt bra!
'
'
Ibland använder jag istället schwarzkopf blonde L1+ men nu mera finns en L1++ som är ännu bättre för mörkare hår! Denna kostar runt 100 kronor mer men är riktigt bra!
'
'
Men MOOD funkar toppen den med! Så egentligen känns det nog bara bättre att lägga ner lite mer pengar på det ;).
'
'
'
Ha i blekningen i minst en timme om du har en mörk botten för att få en fin ljusblond färg! Har du inte så mörkt hår räcker det med en halvtimme för att få en fin färg!
'
Är du osäker på hur länge färgen ska sitta i kan du ta en hårslinga och dra av färgen lite med nageln så ser du hur färgen blivit. Är det gult så låt det sitta i längre.
'
'
Blek inte håret för ofta! Detta sliter mer på ditt hår än vanlig färgning.
'
'
När du tvättar ut färgen gör det inte ordentligt först. Blöt håret och massera in färgen och låt det sitta i en stund innan du tvättar ur det helt!
'
'
När du sedan gjort det kan det vara bra att ha i lite silver schampo för att vara helt säker på att ditt hår inte är gult!
'
Jag använder mig utav märket Eugeneperma, Paris. den heter Cycle Vital Ressource chevuex gris et blancs.
'
'
5 minuter rekommenderar flaskan men var försiktig så du inte får grått hår istället! 3 minuter högst skulle jag nog säga. Använd det inte heller för ofta!
'
OBS! Ibland kan man behöva bleka det två gånger på raken för att få en snygg färg!
Glöm heller inte att vårda ditt hår ofta med bra inpackningar!
'
Före & Efter bild på hur mitt brukar bli :
'
Smickrande bild på mig ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0