Stockholms folket

Nu tänker jag prata om hur folk beter sig. Speciellt här, i Stockholm. Jag hatar när man ska fråga om vägen eller nått och man säger artigtursäkta? hej :D, och de tittar lite på en och fortsätter gå... Det har hänt mig ett flertal gånger! Vad fan är det om? Så bråttom kan man inte ha?
Igår kväll var det två äldre damer och en man som gick, rätt sent och ja var trevlig men de ignorerade mig. Och jag hörde att den ena damen sa till de andra att -jag känner ju inte henne, så jag behöver inte lyssna. VAD I HELVETE!? När äldre människor är sådana och inte ens har lite hyfs så undrar man ju vad felet är på folk!? Allvarligt, hade en tonåring sagt så hade jag inte brytt mig men en dam som är 50+ borde fan inte se sig själv som drottning.
Men jag säger inte att folk i Stockholm är otrevliga, snarare tvärt om. Jag kan inte räkna på handen hur många som kommit fram och velat prata med mig. Tänkte ta några exempel.
Jag satt och pratade i telefon, (tom när jag pratar i telefon kommer folk fram. Så många gånger jag har fått säga -vänta lite. till dem jag pratar med..) på Drottninggatan. Så ser jag 3 eller 4 tjejer med utländskbakgrund som går förbi och tittar väldigt mycket. När de nästan gått förbi vänder en sig om och säger - ursäkta?Var har du köpt dina skor? De är verkligen skit snygga!
Sånt är kul och höra tycker jag!
När jag satt där med telefonen kom även en och en annan man fram. Vissa undvek jag, ställde mig bara upp och gick när jag märkte tydligt att de stötte på mig men vissa kan ju faktiskt ha något och säga. Självklart är jag trevlig och lyssnar.
I alla fall, han satte sig bredvid mig, 40+, engelskspråkig. och frågade om jag varit i Frankrike. Han sa ett speciellt ställe som jag inte minns just nu. Han trodde att han träffat mig där sa han. I alla fall någon som var väldigt lik mig. Men jag förklarade att jag aldrig varit där, att han misstagit mig för någon annan. Om det nu inte bara var en raggningsreplik så har jag en dubbelgångare någonstans hahaha ;P
När jag satt i tunnelbanan så kom en man och satte sig vid mig han var mycket lustig mot de andra som satt där men väldigt trevlig mot mig! Jag har svårt att "dissa" folk som är trevliga. Men vad han sa behöver vi inte gå in på, oväsentligt.
Men när jag reste mig upp och skulle gå sa han trevlig helg och ja sa detsamma. Så sitter två väldigt överviktiga män som är kanske 40 eller 50+. och spanar in mig och säger,- ja trevlig helg, uuuh, verkligen, Shiet ulalalla... (nått i den stilen) ALLVARLIGT!!? va fan tror dom, att jag ska sätta mig i deras knä och bah: gggrrrrr.... Nej jag tror inte det.

Helt okej att tänka det men det är la onödigt att säga det högt. Obehagligt.
Nej jag trodde jag skulle slippa sånt här om ja kom till en större stad men det är värre här än i lilla Småland. Jag vill hem. Men jag vet ju det, När man varit hemma ett tag, kommer man längta hit igen.
Människan är fan aldrig nöjd.

Kommentarer
Postat av: H

Snygg, men ta gärna kort på din rumpa med :)

2010-05-23 @ 23:06:42
Postat av: H

Snygg! Ser din bh igenom ;)

2010-05-24 @ 14:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0