Tisdag. Bra dag!



Gick sådär på provet. Det var svårt, kanske beror på att man inte pluggat speciellt mycket. Haha, då får man skylla sig själv!

Jag och Emma har fått heders uppdraget att göra nån fräck bild som man kan hänga matsedlarna på i skolan.
Vi har en idé som förhoppningsvis kommer bli grym. Vår bildlärare tyckte det lät super. Men han varnbade oss lite. visst mat sägs vara sensuellt och det tänker vi spela på. Men han sa att det finns en risk att det blir för sexigt. Att det går över den fina gränsen. Men han tyckte absolut att vi skulle våga sticka ut hakan och chansa. Ni får itne veta hur det ska se ut förens det är klart ;)



Efter skolan gick jag och Ramona till underbara Maxi och handlade. Sen gick vi hem till henne där vi har hängt hela kvällen samt ätit ihjäl oss. Rätt gött ;)

Vi hade trevligt och snackade väldigt mycket.




Viktiga ord
Något som vi pratade om var att man aldrig ska se ner på någon! Oavsätt om man är jätte snygg eller begåvad ska man ALDRIG se ner på andra människor! Man ska inte tro att man är störst, bäst och vackrast! Det är så sjukt avtändande när människor tror de.
Visst jantelagen, 'man ska itne tro att man är nått' är ju fel i många lägen men att ha den där överklass 'jag är bättre än er' attityder går fet bort!
Dock är det viktigt att man har vassa armbågar och kan verkligen stå upp för sig själv och vara sig själv utan att ta någon skit från andra om man ska komma någonstans i livet! och för att man framför allt ska må bra i längden.
Men man ska inte sväva i luften. Viktigt att ha fötterna på jorden!

Både jag och Ramona har fått leva livets hårda skola även fast vi är rätt unga så har vi varit med om en hel del. Vi har lärt oss det här. Att vara stark och ha attityd utan att trampa på människor! Alla borde ta sig en tankeställare och se till att de inte är en utav dem som ser ner på annat folk.
 

Dagens make-up: Inte speciellt mycket mascara, Ljusa bruna ögonskuggor samt en blå/lila färg i ögongloben och ut mot kanterna. Vit skugga precis under ögonbrynen. Maken i övrigt är neutral. Lite små rosa skimmer på kinderna i och för sig. Använt mig av 'glossy nude' isadora läppstift.

TIPS: Blå/lila ögonskuggor får bruna ögon att framhävas. Det är itne snyggt på någon med blå ögon dock. Ni med blå ögon borde använda mycket bruna nyanser, då framhävs era ögon.

Efteråt på väg hem stannade två grabbar så hängde med dom lite i bilen, trevligt som fan. Ja, jag 'känner' dem och nej,  det var inga volvoraggare haha!

Nu sitter jag hemma och chillar mest. Studiedag imorgon. Klockan 13.00 ska jag till sjukhuset igen. Får jag itne glömma. Usch jag vill inte :(


Kommentarer
Postat av: Andreas

Hej! Sjukt pinsamma bilder! Varför inte bara göra rent speglen liksom? Eller gå till någon som KAN ta kort? Ist för att stå & 14is-a sig framför en sjukt skabbig spegel som är helt geggig/smetig! Vill inte ens veta vad det är för sörja på skiten . Huuuhaaa..

2010-03-11 @ 18:08:53
Postat av: Nina

Svar till andreas:

Pinsamma? Haha okej. Ja min spegel är skitig. rengör den rätt ofta men de är smink som kommer på hela tiden svårare än så är det inte. Jag är långt ifrån en fjortis!

Ska plåtas om typ tre veckor. Innan dess har jag inte velat så har tackat nej till erbjudanden. Men du behöver inte läsa min blogg om du inte klarar av mina "fjortis" bilder jag tar hahah. Sjukaste jag hört. Ligger inget bakom det. :)

2010-03-11 @ 19:35:14
URL: http://justapieceofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0