STOCKHOLM 4/5 -10

Torsdag morgon åkte hela programlaget till Stockholm. Självklart är jag dum och glömmer mina åksjuketabletter! Jag som är så otroligt åksjuk... Jobbig resa upp. Stannade och åt mat men den fick vi stressa i oss på en kvart! Äta resturang mat på en kvart, hm?



Sedan åkte vi till rikstaden och fick prata med ett ledarmot i moderaterna. Riktigt intressant och hon var störtskön men jag tyckte inte om att hon försökte påverka vårat val! Det var fel.



Innan rundturen satte igång var jag tvungen att springa. Skulle iväg på intervju hos en av sveriges kläddesigners. Ida Sjöstedt. Så jag fick inte se så mycket. Fick springa runt ute utan jacka för att komma till gaderoben osv.. himlans liv. Sen stod ja där ute mitt på gatan och hade ingen aning om vart ja skulle gå! Haha.

Frågade runt lite så tillslut hamnade jag rätt. När ja skulle köpa biljett till tunnelbanan så frågade han som satt där hur gammal jag var och hur mycket ja vägde. Jag fattade ingenting. Ska man behöva veta min vikt för att veta hur mycket jag ska betala? Hahah sedan sa han: snygga tjejer som du ska inte behöva betala så blinkade han. Han vill nog bara helt enkelt veta hur mycket jag vägde...... weird!

Han sa attndet skulle bli billigare om ja gick till pressbyrån så jag gjorde det. Hon i kassan trodde jag var över 25 så hade jag inte protesterat hade jdet blivit dyrare än vad det skulle vara för mig. Hahah va fan? Jag får ofta höra det. jag förstår inte riktigt jag är så himla kort.. men det måste vara nått med hur jag sminkar mig.

Hittade rätt men hoppade av en station för tidigt. Fick hoppa på igen sen kom ja rätt. Hittade till huset också. Herregud vad jag kände mig vilsen i Stockholm! haha!


Ida Sjöstedt

Intervjun gick rätt bra tycker jag. Mådde inte så bra den dagen och var rätt negativ efteråt så ja kände på mig att det inte gick bra men det gjorde det nog. Hon var trevlig och hon tyckte nog jag var det med.

Sen skulle jag ta mig tillbaka också. Det fixade jag ju. Ringde mina vänner som försökte hitta dramaten. Fick ringa några andra i klassen. De var super gulliga och kom och mötte upp mig och tillsammans letade vi upp dramaten. Tiden rann iväg! Jag hann inte byta om som planerat.

Sen skulle vi gå från dramaten till unga dramaten. Där fick vi vänta i evigheter på att det skulle börja. Teatern var rätt bra. Lite lustig bara.

Jag hade inte ätit nånting utöver det på förmiddagen så jag hängde med några klasskamrater och åt efteråt. Sen till vandrarhemmet vi bodde på. 

Rätt skabbigt. Fin frukost dock, det hade jag itne förväntat mig. Jag, Linn och Emma hade jätte kul och var nog liiite för högljudda haha. Men bara lite ;) 



WHYRED

Nästa morgon delade inriktningarna på sig och vi Mode & Design elever åkte till WHYRED och träffade Roland Hjort. Det var grymt! Vi fick se hur de jobbar och även kika på skisserna till våren 20011 höhö ;). 
Lärde mig mycket och jag kände verkligen att hit ska jag om inte längre! 

Sen lämnade jag mina kära vänner och tog tunnelbanan till centralstationen och tog sedan tåget till Göteborg... 

Hela stockholmsresan för min del kändes så stressig! Hann knappt äta liksom. man hann inte heller ens tänka tanken att man faktiskt var i Stockholm. resan får ett minus från min sida.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0