Borde sova snart .,

Sitter och läser lite grann i en bok jag lånade på biboteket idag: Far & Dotter- Inspirerande kunskap om relationen mellan varje kvinna och hennes far. av; Barbara Gouter & Joan Minninger. Det är en psykologibok och eftersom jag är väldigt intresserad av sånt, typ varför man är som man är osv.. så kände jag att den var värd att läsa.

Hittade en text i boken som jag fastnade vid.. som jag läser om och om igen.

Att växa upp med fadershunger
Vad händer med den fadershungrande lilla flickan när hon växer upp och blir stor? För det första saknar hon vanligen självförtroende både såsom kvinna och människa och blir sällan belönad efter förtjänst. För det andra kan hon ha mycket större behov av att få männens uppmärksamhet och kärlek än kvinnor i allmänhet. Eftersom hon älskar sin far och längtar efter det han aldrig gav henne tenderar hon att välja män som liknar honom, det vill säga som är mindre kärleksfulla och uppmärksamma än män i allmänhet. Detta leder till en ond cirkel där hon behöver mer och mer men får mindre och mindre samtidigt som hennes självförtroende blir alltmer underminerat för varje bakslag.

Fick ett väldigt roligt mejl idag ! Är väldigt exalterad och upprymd. Linn kommer över imorgon så ska vi fixa lite inför detta. Men berättar inte vad det är än ;P Det får ni vänta och se i några veckor.

Snart är sommarlovet här och frågan är ifall livet kan bli mer underbart :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0