Ett av livets val

Nu är det snart dax att välja kurser till tvåan. Fy vad jobbigt ! Nu måste man ju vara smart och tänka på vad man behöver för att komma vidare sen. en 100 poängs kurs och en 50 poäng och sedan välja mellan Historia A och Hantverksteknink E tror jag det är och Matte B och Matrialkunskap. Är inte hundra omdet är så emn det tror ja , ska i alla fall strunta i historia och matte. Inte kul och behöver det inte för att komma in på de skolor jag vill in på ! Så det blir massor med hantverkskurser.
Jaha, nu återstår 150 poäng dåe. VAD SKA MAN VÄLJA!? Panik ! Jag funderade på Bild och form 150 poäng. Det är den enda kursen som är så stor. Den är riktigt stor ! En och en halv dag i veckan ungefär. Usch jag tycker nästan det blir för mycket, ;S men min mentor/bildlärare sa att jag behöver sånt för framtiden och att jag kommer klara den kursen utan problem och man får merit poäng om man väljer den med så det är ju bra. Hon sa att jag kan få ett högt betyg utan att behöva anstränga mig så värst mycket och det låter ju as gött för en lat person som jag! Men liksom, Det låter för lätt så det blir tråkigt liksom.
Jag ringde henne nyss och pratade lite om det här. Och hon sa att ja, det kan nog bli så i mitt fall men att hon kunde fixa lite utmaningar till mig och att den är som sagt bra för mig den kursen.
Jag väljer lite mellan att ta den 150 p eller att ta en
...100 poängskurs typ vad vet jag inte riktigt än typ människan socialt och kulturellt eller formgivning med lera bla. Vilket kan vara bra för mig att ha, eftersom att arbetsproven på Beckmans går ut lite på 3D formgivning osv. Min lärare sa att hon skulle kunna fixa så att jag får sådana uppgifter som jag behöver!
.....och sedan en 50 poängskurs, där står det lite mellan Svenska C - Muntlig och skriftlig kommunikation , Stresshantering och speciellt den jag är mest nyfiken på: Psykologi A ! såhär lyder beskrivningen på den kursen; , 50 p Utveckla insikter och kunskaper som kan utnyttjas i vardagsliv och i yrkesliv. Egna och andras reaktioner och upplevelser samt relationer mellan människor m.m. 
Älskar sånt ! Gud vad intressant ! Det vill jag läsa ! Min lärare sa att hon skulle kolla upp om man kan välja Psykologi A i trean sen. För då lär det bli så att jag väljer Bild och Form  150p nu och sedan det andra i trean. Jag får se lite måste tänka på detta. Fy detta är inte lätt asså ! haha Men tur ändå att jag vet vad jag vill i framtiden för de som inte vet måste det ju vara svårare ! Usch.

Idag tittade jag på när Obamah blev världens mäktigaste man! Hans tal var verkligen bra ! Kunde dock inte höra hela, var tvungen att  gå och handla men det var verkligen nått man borde sätt och höra tycker jag ! Vi får väl se hur det går nu.,

till sist ska jag göra lite reklam ! :


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0