Glammig framtid?

Hejhej på er! Det var verkligen längesen nu jag skrev något seriöst här :P Men jag lever och mår bra hoppas inte ni saknat mig alldeles för mycket ;) haha .
Jag har verkligen haft fullt upp på sista tiden! och att skriva ner allt nu har jag ingen tid till.

Idag har jag funderat mycket på min framtid. Jag har alltid varit säker på vad jag ska bli. Kläddesinger. Jag vet precis hur mitt märke ska vara uppbyggt, hur mycket pengar jag ska tjäna, vilka länder jag ska bo i osv.. Men nu är det dags att tänka på hur jag kommer dit. Jag vill bara vara där nu ! Tyvärr är ju inte min planer så lätta att uppnå men jag vet att de står i mitt öde och att jag finns på jorden för att det ska bli så. Jag känner det och jag vet det ! Vägen dit nudå; hm, gymnasiet; linje hantverkspogramet; mode& design. Nu ska vi välja kurser till tvåan också vilket gör att detta blir väldigt aktuellt. Efter gymnasiet ska jag komma in på Beckmans högskola i Stockholm. Det är den största i sverige inom kläddesign. Mycket tuff att komma in på men dit ska jag ! Dock tar de in ytterst få elever som kommer från gymnasiet vilket gör att jag måste gå folkhögskola i två år innan ._. Ännu fler år innan jag når mitt mål ! Aja .,

Funderat lite på det där med glamourmodellandet med. Jag vet att jag kan om jag vill, har ju fått förslag från både Slitz och FHM, men vill jag? Jag och Amanda har diskuterat detta. Hon bli ju fottad lite då och då, även om hon känner att det egentligen inte är värt det. För och nack delar.. Hm, Jag vet inte riktigt om det är en höjdare att söka till Beckmans högskola och så har man varit med i Slitz osv.. Jag vet inte om de ens bryr sig om sånt men vem vet, de kanske säger nej direkt då. Så är det värt det då om det förstör för mitt öde? Nej verkligen inte. Men Jag känner ändå att det är en slags konst. Vackra kvinnor med känslor i ögonen som förmedlar saker som man kanske inte tänker på. För mig är det konst. För vissa andra är det bara en bild på en dum bimbo. Glamour livet har alltid lockat mig även om det inte alltid är så glammigt. Jag ska i alla fall tänka efter innan eller om jag nu går med på att fotas. Men egentligen. What's the big deal? Hela samhället idag utspelar sig på sex. Jag ser inte bilderna som sex, men vissa gör ju det. Alla reklamer och sådant har i stort sätt nått med det och göra. H&ms bikini och underkläds reklamer. Vad är skillnaden? Folk ser förbi det. Som om det var två olika saker. Nej jag förstår verkligen inte varför vissa gör det till en så stor grej. Men ja, jag tycker absolut man ska tänka efter innan man gör det. Herregud vad jag mognat under det senaste åren !  Hade jag fortfarande varit den dära fjortisbruden som jag var för 2 år sen ungefär hade jag sagt visst kör på bara! Även om det inte ens skulle pupliceras osv. Herregud.. Nej jag har växt nått enormt ! Vi får helt enkelt se vad tiden utvisar. Vad mitt ÖDE utvisar.



Min vän, den otroligt vackra Amanda.
Denna bilden är en av mina favorit bland hennes bilder. Den säger så mycket.


Nu ska jag snart till linn och kolla på låt den rätta komma in :S vågar jag verkligen de? haha


XOXO

Kommentarer
Postat av: Paddy

Hej Nina! Du ska veta att jag ser verkligen upp till dig. Du är en sån person jag verkligen skulle vilja vara! Jag tror på dig och din modellkarriär. Jag hoppas verkligen att du når dit du vill! <3 / Paddy

2009-01-22 @ 13:28:02
Postat av: Nina

wow, jag behövde verkligen höra det dära ! Tack Paddy jag uppskattar det ! Och du ska veta att du kan vara precis sådan som du vill vara så länge du inte förlorar dig själv ! :)

2009-01-24 @ 02:35:25
URL: http://justapieceofme.blogg.se/
Postat av: Paddy

Saken är den att självförtroendet is totaly gone. Och det suger

Är iallafall glad att du lyckats. Du är vacker Nina! Tycker verkligen du ska satsa på detta! <3

2009-01-24 @ 13:34:43
Postat av: Nina

Det är inget ovanligt med det. Det är inte många i denna åldern som har bra självförtroende! Försök bara tänka positivt så gör du det inte så svårt för dig själv.,

Tack Paddy ! Jag uppskattar verkligen att du berättar detta för mig. Men vi får se om jag väljer att satsa eller inte. (:

2009-01-25 @ 20:41:32
URL: http://justapieceofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0