Käre storebror

Bror ska du ut i natten?
Kom vi knyter vänskapsbanden
kom stanna här med mig
jag vill vara med dig storebror, käre storebror

Kom, stanna hemma här med mamma
vi kan prata med varandra
dricka te och äta kaka
Kom vi minns, minns tillbaka
Har du samma drömmar nu
om att du ska bli kung-fumästare och president
Bror säg mig vad som hänt
min bror, käre storebror

Han har en massa fuffens för sig
jag vet inte vad det rör sig om
Härjar ute mitt i natten
vad han gör det vet'e katten,
Kanske något illegalt eller så är han väldigt social

En bit ur låten Storebror som Laleh sjunger.
Jag tycker verkligen inte om Lalehs låtar men jag minns att jag hörde denna låten när jag var mindre och kände igen mig jätte mycket. Jag hade glömt vad den hette och allt men hittade den idag :) . Låten är sämst men texten är bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0