Bubbelgum Glamour by NinaofSweden - Vår 2010


Vi ska göra ett plagg med en krage, knäppning och det måste ha ärmar.
Annars är det fritt! 
(Dåliga bilder, jag vet!)

Mitt trend collage. Inte riktigt klart. Ska fyla i lite grejer jag skrivit med blyerts, vilket inte syns på bilden. 

Jag tänker sexigt men samtidigt gulligt, sött. Ljusa pasteller. Lite som 50-talet. 
Jag tänker tunna, luftiga tyger
Jag tänker glädje och längtan till sommaren. osv....

= Bubbelgum Glamour, vår 2010

Mitt insperations collage. 
Här är bilder på olika skärningar osv.. Något som ska hjälpa en att få fram idér till plagg. 

Mina skisser än så länge.. (Långt ifrån klara!) : 
Denna är mer en kul grej, inget jag tänker sy upp. Tyckte det var kul att leka med tanken över att det inte behöver vara en "vanlig" krage utan gör anågot lite mer extremt. 


Vi får se vad jag väljer att sy men ska skissa mer imorgon på förmiddagen. 

Vilken tycker ni skulle vara snygg att sy upp? 

Kommentarer
Postat av: thom p

redigt snygga teckningar!

2010-02-19 @ 20:06:09
Postat av: Nina

Tack!

2010-02-19 @ 23:00:24
URL: http://justapieceofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0