Fördomar

Dessa jävla fördomar! Jag ska inte se ner på dom som har fördomar för jag är full av dem jag med ! Ett exempel var när jag  konfirmerade mig i åttan. Prästen drog snuskskämt och hade massa flak öl i sin bil, han använde märkeskläder osv. Han visade sig inte alls vara som jag trodde att präster va! Jag förstår fortfarande inte hur det dära går ihop med hans yrke. Men det visar ju bara att man kan ha fel. Man tror kanske saker om en människa utan att egentligen inte veta något om honom/henne. Fördomar som betyder att man dömer någon innan man ens har pratat med dom kan vara bra i vissa fall men är något man måste vara försiktig med. Man kan såra folk. Det bästa är nog att försökta koppla bort sina fördommar och prata med personen och lära känna honom/henne innan man dömer dem. Det visar förmodligen att man har fel i det man trott men ibland kan det säkert visa att personen är precis som man trodde och tänkte. Då förstärks fördomarna. Det bästa är nog att inte dra alla över en kant ändå.
Men om andra har fördomar om en själv då? vad gör man då? Jag vet att folk har det om mig. De kan tänka, slampa, bitch, korkad, leksak, fjortis,blåst bimbo, billig, objekt.. listan blir lång. Det bästa sättet är att bevisa dem motsatsen. Man vill ju inte ändra på den man är. Hur man klär sig oså,utan att helt enkelt visa dom att jag är inte den ni tror att jag är! För jag vet att jag är inte sådan. Det är med en bra grej att helt enkelt skita i det ! De får tycka vad de vill, för jag vet innerst inne att de har fel! Jag är inget av det de säger, varför ens bry sig ?!  Jag har börjat tänka efter innan jag dömer någon, det är fel och jag vill inte vara någon som gör så. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Poeten Nina? (;

2008-07-29 @ 20:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0